12 marca 2015

szydełkowe bombki...moje szydełkowe początki...


Moja przygoda z szydełkiem zaczęła się w listopadzie 2014 roku. Do tego czasu coś tam próbowałam, ale zawsze kończyło się tak samo. Zbyt szybko chyba się zniechęcałam i wolałam robić inne ciekawsze na tamten moment rzeczy. Jednak od zawsze marzyły mi się własnoręcznie zrobione na szydełku bombki. 


Moja pierwsza bombka



a to już jedna z kolejnych bombek



Bombka, to pierwsza skończona robótka na szydełku, z której byłam mega zadowolona.
Czytania schematów nauczyłam się dość szybko korzystając z rozmaitych książek i internetu.
Jak czegoś nie rozumiałam korzystałam z grup szydełkowych na faceobooku. Bardzo pomocne kobitki, którym jestem bardzo wdzięczna. Po prostu opisujesz w poście jaki masz problem i po chwili Twój problem znika, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Zrobię niebawem post jak zacząć szydełkować, czytać schematy itp. 



Jeśli chodzi o bombki występują schematy na bombki robione z jednej części i bombki robione z dwóch części.  
Moja robiona była z dwóch takich samych połówek, które łączy się potem w całość. Najładniej wygląda, gdy łączona jest przy ostatnim okrążeniu drugiej połówki, wtedy miejsce łączenia jest prawie niewidoczne. Za pierwszym razem to łączenie nie wyszło mi zbyt idealnie, ale i tak byłam z siebie dumna.
Korzystając z tego schematu robimy tylko 6 rzędów na bombkę. Ciąg dalszy to wzór na serwetę.

No i na koniec pozostaje usztywnienie bombki, tak aby nabrała ładnego okrągłego kształtu

 Do usztywnienia bombki będziemy potrzebować:
- balonik 
- ługa (krochmal dostępny w sklepach. Ja używam tego w płynie)
- klej rozpuszczalny w wodzie (np. introligatorski, vicol, klej do decoupage...) Ważne by klej był rozpuszczalny w wodzie z prostej przyczyny, by móc nasze bombki odświeżyć. Można je wyprać i ponownie usztywnić.
- sznurek do powieszenia balonika
- zrobioną na szydełku bombkę
krok 1
Wkładamy taki nienadmuchany jeszcze balonik do środka bombki. 
krok 2
W pojemniku przygotowujemy mieszankę w proporcjach:
2 ługa: 1 klej
Ja to robię na oko. Zasada jest taka, im więcej kleju tym bardziej sztywne bombki.
krok 3
Następnie zamaczamy naszą pracę w takiej mieszance, wyciskamy nadmiar i nadmuchujemy balonik formując na nim pożądany kształt bombki
krok 4 
Wieszamy bombkę przy grzejniku i czekamy, aż wyschnie. Po czym przebijamy i usuwamy balonik.
Koniec.

















0 komentarze :

Prześlij komentarz

print